Sindarve pics, finally

Resten av bilderna kommer sen, när jag fått lov att ladda upp bilder på olika männsikor :D

( ni kanske ser att jag har regnbyxor på mig på bilderna, så tro inte att mina ridbyxor ser ut sådär!  plus att fånigt smile på de flesta av bilderna )

Londres

Det var underbart, jag har sett alla roliga ställen ; Big Ben & The houses of Parliament, Westminster Abbey, S:t Pauls Cathedral, London Eye, Picadilly Cirkus, Trafalgar Square, Buckingham Palace och Hyde Park. Har säkert sett andra saker oxå, men orkar ju inte skriva just nu. Jag har inte fotat nånting, inte ens när vi var på Madame Tussaud's, förutom två foton Pappa tog på mig. Ett med Wayne Rooney (hahahahahahahahahahahaha) och ett med Napoleon (?). Vi var på London Dungeon oxå, det var häftigt fast inte alls som jag trodde. Vi har shoppat en massa oxå, jag har köpt tre kjolar, fyra t-shirts två par skor och en massa annat. Plus en parfym på Heathrow, den heter Rock 'n' Rose och luktar gottigott.

Nu är jag mer är trött och vill bara sova i ett dygn, men först måste jag bli klar med sjunde Harry Potter boken som jag börjat läsa igen mot bättre vetande. Undrar när jag blir trött på dom ? När jag först fick den när den kom var jag seriöst helt beroende, var vaken halva natten och läste ut två tredjedelar av boken. Förresten, de korta stunder som jag har hunnit läsa på hotellrummet medans vi vart i London har jag lyckats läsa ut Liza Marklunds Livstid som jag köpte på Arlanda. Nu väntar jag bara på att Mari Jungstedts senaste ska komma ut i pocket så att jag kan köpa den :D

Förresten, ett litet schema över de dagar vi var i London.

26/7 - Dag 1
Vi anländer till Heathrow och åker tunnelbana till hotellet i Victoria. Fint hotellrum. På kvällen äter vi på restaurangen "About Thyme" nära hotellet. Servitören blev kär i Magnus.

27/7 - Dag 2
När vi ätit frukost på hotellet går brandlarmet och alla gäster får utrymma lokaken, vi står i hissen när det börjar tjuta, så jag blir asrädd. Tar en båt på Themsen, som vi fick vänta på i över en timme. Sedan går jag & pappa in på London Dungeon, Magnus och Farmor fegar ur. Middag på en lite halvskum restaurang där allt blir fel, från beställningen till betalningen.

28/7 - Dag 3
Äter frukost på en närliggande pub, gott. Tittar på vaktavlösningen på Buckingham Palace och tar sedan en tur till Madame Tussaud's. Roligt Roligt, sedan åker Pappa & Magnus till Stamford Bridge medans jag & Farmor shoppar. Vi hann även med en tur till Piccadilly Cirkus och Trafalgar Square. Äter middag på en italiensk restaurant, ännu en servitör som blir kompis med lillbrorsan.

29/7 - Dag 4
Lunch med Pappas gamla jobbarkompis, John, vi äter smörgåsar från Pret A Manger för han har inte tid att träffa oss så länge, jobbet kallar. Köper kjol nr 1 till mig på Karen Millen, sötsöt. Sedan shopping runda på Oxford Street med killarna, köper en massa kläder på superbilliga Primark. Middag på en Kinesisk restaurang.

30/7 - Dag 5
Harrods på förmiddagen, jag köper ingenting. Sedan åker vi till Picadilly Cirkus och jag köper två par skor på rean på Lillywhites. På eftermiddagen relaxar jag och Magnus på vårt hotellrum medans Farmor & Pappa tar en tripp till Notting Hill. Middag på About Thyme och inköp av youghurtar till frukost dagen därpå, resedagen.

31/7 - Idag
Tar en taxi till Heathrow och åker hem.

That's pretty much it, :D

Gävle

Tjena, nu sitter jag här vid Granma's dator och bloggar för fullt. Imorgon ska vi antingen åka tåg ner till Arlanda eller ta bilen, sedan bär det i alla fall av mot London ! Jag ska shoppa och bara ha det skönt, och besöka roliga platser och det ska bli jättekul. Igår kom vi hem från Dalarna, och kusinerna. Vi hade det kul där, kollade på actionfilm med Klara & Carl och badade i Siljan. Nu är Sixtna kvar där, han ska ju inte med till London, och det känns jättetomt utan honom :(

Förresten, jag glömde alla mina t-shirts när jag åkte hit, så vi har köpt en del nya. Tre från H&M, en från GinaTricot och två linnen från Gina. Dessuton har jag fått sprillans nya vita sneakers, mina gamla puma var mer bruna än vita, sååå.... De nya är av lite högre variant, men de är oxå puma. Jag diggar dem ;)

Nu ska jag packa och fixa oxh greja, och duscha, och det ska vara klart innan tio. Klockan är nu fyra minuter över åtta, två timmar på mig alltså. Kan sitta kvar vid datorn ett tag ;D

Sindarve

Min kamera lade av efter halva uppladdningen av bilder, samt att jag inte vill lägga ut bilder på privatpersoner utan tillstånd ;) , så ni får fler bilder senare. Nu får ni några bilder på Gibson som hann laddas upp innan kameran dog, samt ngra från fölhagen.

Nehej, datorn har problem och jag har jättebråttom, vi ska åka till Gävle nu och Pappa är stressad, ni får bilder när jag kommer hem !

Hemma hos Pap

Hej !
Nu har jag och Magne (Ja, moa det finns en häst som heter det) kommit hem från Gotland. Vi flög igår, men jag orkade inte sätta mig vid datorn då. Så igår kollade vi på Vänner hela familjen, (Anna, Magnus & Pappa) tänk att jag har lärt dem hur bra det är ! Idag har jag oxå kollat en hel del på Vänner. Införskaffade sjätte säsongen i Visby, och sjunde men den tog mamma med sig. Dessutom har jag fått två böcker och två nagellack, Tack mam. Jag är rejält avundsjuk på Moe and Vuck som åkte till Poortugal idag, längtar tillbaka till Cypern så himla mkt ! I alla fall, idag åker vi till Gävle där pappa ska lämna oss hos farmor, han ska ju jobba så han åker hem. Där ska vi förmodligen bara ta det lugnt, kanske jag träffar Esther lite om hon är hemma, annars så ska vi upp till Dalarna och kusinerna en sväng oxå, där ska vi nämligen lämna Sixten, för han kan inte följa med när vi åker till LONDON, wooohoo. Vi ska vara där ett tag och pappa har lovat att jag ska få shoppa lite, annars ska vi nog bara typ åka runt och kolla på sevärdheter och sånt, det ska bli jättekul.

Nu hade jag tänkt att jag skulle ladda upp lite bilder från ridlägret och allt annat till datorn, så i nästa inlägg får ni se det ! :D

kram, Anna.

p.s jag har klippt mig ! på klippstugan i Ljugarn. Hon klippte lite mer än jag ville, men det ser OK ut !

14/7

Tjenamors,
idag har jag och Moe mest slappat faktiskt, underligt att man blir så trött av att ha lov.. Ikväll så ska vi på röj-fest, haha nejrå, vi ska bara till Moas farmors birthdayparty, riktigt trevligt. Antar att det kommer en massa ungar och allt, och det är ju fest, så antingen tar jag min klänning eller min kjol. Jag undrar dock i mitt stilla sinne om inte klänningen är lite kort, och kjolen är ju vippig, så man vet aldrig vad som kan hända om det kommer en vind ;) Det vill man ju inte, och jag glömde mina jeans hemma, och mjukisbyxor känns ju inte helt rätt, så jag får väll köra på klänning och kanske låna tights av Moa. Vi har bakat mommakakor som present till tha Granma, gottigott alltså.

Imorgon ska vi rida nordsvensk på stranden, ska bli hur härligt som helst. Jag har med mig mina ridgrejor, så jag antar att jag kommer framstå som en snobbig privatryttare typ ;) Aja, who cares ?

Jag och Linn har sms:at lite nu på morgonen, och vi har kommit på att jag är en häxa som ska koka små barn, så det är bäst att hålla sig undan :D Jag kan vara riktigt farlig faktiskt, spec på morgonkvisten. Mer morgontrött människa får man leta efter. Idag sov jag och Moe Hoe till typ 12, det var riktigt bra alltså. Idag är det typ värsta badvädret, och vi har typ bara varit inne och degat.
Nu ska jag inte skriva mer, så vi ses typ imorgon ;)
Kram, A

Fårö

Tjeena, gud det var ju en evighet sen jag skrev sist, sorry sorry. Iaf, jag tänkte börja att berätta lite kort om Sindarve, mitt & vuckis ridläger. Det var så sjukt kul, jag ville verkligen inte åka hem men jaja. Jag red en häst som heter Gibson, han är underbar :D Vi var typ vakna till kl halv två varje natt, yeah asså.  När jag har kommit hem ska jag ladda upp alla bilder just nu har jag ingen tillgång till bilder annat än om ni kollar i Vucks blogg (http://vuckis.blogg.se). Det roligaste var när Linn skrämde livet ur Viktoria, läs om det i hennes blogg ;D

Nu är jag i alla fall på fårö, med MOE THA HOE, hon håller på att ringa runt till en massa av mina kompisar, t.ex. Linn och Erika, Hahahaha, :D Igår var vi på cykeltur, M skulle visa mig alla platser och så. Då blev vi lite förföljda av två killar med varsin moppe, de åkte efter oss och gasade asmkt och slirade när de var bredvid oss, vi blev verkligen imponerade :P
Idag var vi på stranden och moa spanade på Erna, tihihi (; Vi hittade en "sandbunker" lite längre bak, som vi gjorde till vår egen lilla Playa ;) Vi badade och solade lite, och när vi hade varit på promenad för att M ville gå förbi Erik (Erna) så hade två killar i 15-16 årsåldern satt sig på kanten av vår sandbunker och "spanade". Efter ett tag fattade de att de var upptäckta och började viska och härma oss och stirrade helt ogenerat när vi spelade strandtennis. vi låtsades inte om dem, sickna töntar asså, När jag fick till ett jättebra "skott" så skrek jag lite "woooohooo" på skoj, och direkt så härmade dom oss och typ höll på jättelänge. Sen när dom fattade att det inte var nån idé så stack dom, och vi åkte hem efter ett tag. Nu slöar vi lite, Moa har satt på "Low" med Flo-Rida, så det är riktig disco stämning här, haha.

Aja, mitt första inlägg på tusen år slutar här, kanske skriver mer imorgon. Man får se man får se.