Londres

Det var underbart, jag har sett alla roliga ställen ; Big Ben & The houses of Parliament, Westminster Abbey, S:t Pauls Cathedral, London Eye, Picadilly Cirkus, Trafalgar Square, Buckingham Palace och Hyde Park. Har säkert sett andra saker oxå, men orkar ju inte skriva just nu. Jag har inte fotat nånting, inte ens när vi var på Madame Tussaud's, förutom två foton Pappa tog på mig. Ett med Wayne Rooney (hahahahahahahahahahahaha) och ett med Napoleon (?). Vi var på London Dungeon oxå, det var häftigt fast inte alls som jag trodde. Vi har shoppat en massa oxå, jag har köpt tre kjolar, fyra t-shirts två par skor och en massa annat. Plus en parfym på Heathrow, den heter Rock 'n' Rose och luktar gottigott.

Nu är jag mer är trött och vill bara sova i ett dygn, men först måste jag bli klar med sjunde Harry Potter boken som jag börjat läsa igen mot bättre vetande. Undrar när jag blir trött på dom ? När jag först fick den när den kom var jag seriöst helt beroende, var vaken halva natten och läste ut två tredjedelar av boken. Förresten, de korta stunder som jag har hunnit läsa på hotellrummet medans vi vart i London har jag lyckats läsa ut Liza Marklunds Livstid som jag köpte på Arlanda. Nu väntar jag bara på att Mari Jungstedts senaste ska komma ut i pocket så att jag kan köpa den :D

Förresten, ett litet schema över de dagar vi var i London.

26/7 - Dag 1
Vi anländer till Heathrow och åker tunnelbana till hotellet i Victoria. Fint hotellrum. På kvällen äter vi på restaurangen "About Thyme" nära hotellet. Servitören blev kär i Magnus.

27/7 - Dag 2
När vi ätit frukost på hotellet går brandlarmet och alla gäster får utrymma lokaken, vi står i hissen när det börjar tjuta, så jag blir asrädd. Tar en båt på Themsen, som vi fick vänta på i över en timme. Sedan går jag & pappa in på London Dungeon, Magnus och Farmor fegar ur. Middag på en lite halvskum restaurang där allt blir fel, från beställningen till betalningen. 

28/7 - Dag 3
Äter frukost på en närliggande pub, gott. Tittar på vaktavlösningen på Buckingham Palace och tar sedan en tur till Madame Tussaud's. Roligt Roligt, sedan åker Pappa & Magnus till Stamford Bridge medans jag & Farmor shoppar. Vi hann även med en tur till Piccadilly Cirkus och Trafalgar Square. Äter middag på en italiensk restaurant, ännu en servitör som blir kompis med lillbrorsan.

29/7 - Dag 4
Lunch med Pappas gamla jobbarkompis, John, vi äter smörgåsar från Pret A Manger för han har inte tid att träffa oss så länge, jobbet kallar. Köper kjol nr 1 till mig på Karen Millen, sötsöt. Sedan shopping runda på Oxford Street med killarna, köper en massa kläder på superbilliga Primark. Middag på en Kinesisk restaurang.

30/7 - Dag 5
Harrods på förmiddagen, jag köper ingenting. Sedan åker vi till Picadilly Cirkus och jag köper två par skor på rean på Lillywhites. På eftermiddagen relaxar jag och Magnus på vårt hotellrum medans Farmor & Pappa tar en tripp till Notting Hill. Middag på About Thyme och inköp av youghurtar till frukost dagen därpå, resedagen.

31/7 - Idag
Tar en taxi till Heathrow och åker hem. 


That's pretty much it, :D 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0