Söndag

Vaknade hos Elli, packade ihop och tog bussen till Alvik. Där köpte jag nån oat-cookie grej på pressbyrån till frukost eftersom att jag inte hade råd med nåt annat, och åkte till stallet direkt. Väl där tog jag in hästen och sådära, spolade benen och blablabla, men när jag lyfte på höger fram såg jag att skon satt lite löst. "ajsing bajsing" tänkte jag och kratsade resten av hovarna och tänkte att jag skulle ringa Tessan sen. När jag är klar ser jag att när hon ställde ner hoven igen har hon lyckats få av hela skon, så den sitter på utsidan av hoven och sitter fast i en söm. Jag försökte dra av den med händerna, tänkte att den kanske satt skitlöst men nej, det gick inte. Ringe Tessan och hon beskrev vart det fanns en tång och shyt. Jag som aldrig varit bra på träslöjd och knappt visste vad en tång vad visste inte hur jag skulle klara detta, men eftersom att den enda vuxna människan i stallet som möjligen hade kunnat hjälpa mig var höggravid, kände jag inte för att fråga henne ^^, Så jag tänkte "äh vadfan, hur svårt kan det vara?" tog tag i sömmen med tången och drog lite och vips var skon ute! Så svårt var det. Sen ställde jag in henne i boxen och åkte hem, Tessan skulle åka dit efter jobbet och fixa. Tråkigt bara att jag inte kunde rida... "/


Kommentarer
Postat av: Moa

Man blir så besviken när man väntar sig en mysig tur, speciellt ensam sådär, och sen så kommer nåt i vägen! :/

2009-11-22 @ 23:39:10
URL: http://mmnw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0