Staren =D

Tjosan Hejsan allihopa!
Idag var jag och Moa i stallet, red ut med Staren och Gramse. Gick finfint, utforskade lite. Försökte fatta galopp, men lyckades inte riktigt ;D Måste vara med övertydlig nästa gång tror jag. I alla fall, då vi travade tillsammans på en öppen sträcka, det är som en liten grusväg med åkrar på båda sidor, som självklart är ett perfekt ställe att racea, (tycker man om man är häst) var det omöjligt att jobba bort våra hästars tävlingsinstinkt ;D Då Gramse inte hann med i Starens trav började han galoppera, och då vart det näst intill omöjligt för mig att hålla henne. Hon travade iväg med en hejdundrandes solvalla-trav, aldrig varit med om något häftigare! Moa och Gramse som galopperade ganska fort lämnade vi bakom oss med hästlängder, haha, och Moa du sa att du inte skulle ha ngra problem med att hänga med ;D
Det var i alla fall så pass varmt så att båda hästarna spolades av, sedan tog jag in Docken och tittade till honom. Han verkade må prima, gick finare idag, så jag hoppas att han är på bättringsvägen.

Tänkte att jag kunde likagärna berätta lite om lördagen när jag ändå är igång. Den spenderades alltså i Heby, hjälpte matildas morföräldrar att bära ved. Men vi gjorde en del annat oxå, t.ex. årets första dopp, köra "traktorn", meta (fast fisken överlistade fladderfägish) sola, köra grus och kolla robinson. Jag och Fesk hade en supertaktik när vi skulle lasta traktorns släp med vedträn. Jag kastar, han tar emot och lägger ner i släpet. TEAMWORK! Vi struntar i att jag nån gång kanske råkade slänga vedträt på hans arm så att han fick värsta röda såret. Det är inte väsentligt :)
 
Ikväll kollade jag på Jakten på Lycka, med family. Riktigt bra film, kan varmt rekommenderas!


Kommentarer
Postat av: Moa

Han hade visst kunnat hänga med, det var ju eftersom jag höll tillbaks honom som han inte sprang på för fullt ;o

2009-06-01 @ 00:31:53
URL: http://mmnw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0