VI TRÄFFADE ARN TEMPELRIDDAREN PÅ TUNNELBANAN (:

Idag var hela högstadiet + ettan på gymnasiet på teater. Det var en "monolog" med Henrik Ståhl (Stål-Henrik från Bolibompa). Han visade och beskrev hur han blivit mobbad genom hela grundskolan. Jättesorgligt, men han gjorde pjäsen med en sådan humor att man inte kunde låta bli att skratta. Det är det mesta jag någonsin skrattat på en teater. Det var (enligt honom) ett bra sätt att få oss att ta in hans historia bättre. Han var iaf asbra. 

På vägen dit åkte jag med Oliver, Julius, Marius, Fredric & Edde. Eftersom att det var vi som var i mentorsgrupperna 1 & 2, och skulle alltså åka tsm. Marius satt mittemot Joakim Nätterqvist, som spelar Arn i filmerna (Arn Tempelriddaren nivet). Han kände inte igen honom, haha. Det gjorde däremot Edde, som sa "tja" XD Han fick ett glatt Tja tillbaka, trevligt  tkr jag. Arn hade stora spionglasögon på sig, men han tog av sig dom sen och då såg t.o.m jag som inte sett fillmerna att det var han (: Annars var det ändå helt okej kul att åka dit i tusen år med bara killarna. Trodde att jag skulle få sitta själv i ett litet hörn, med min ballong (a) HAHA. 

Efter skolan stack jag hem till Alice, eller vi möttes vid klövervägen och gick ner till vattnet. Där (med vår älskade godispåse) gjorde vi eko:n och pratade och hon hade bett mig att ta med skolkatalogen, så dem tittade hon i. Sen kom Klara oxå, och vi gick hem till henne och åt. Våra Pannkakor blev bara liite misslyckade xD Det var iaf jättekul, längesen jag träffade Klara. Nu har jag läst lite geografi, och försökt plugga franska (men det är inte så lätt när man har glömt böckerna i skåpet)... Nu är jag övertrött, och ska sova så snart jag kan.

/a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0