Riksdagen

Idag hade vi studiebesök på riksdagen. Halva gruppen, där jag var, lyckades tappa bort andra halvan (och vår "guide") så vi irrade runt lite där, och när vi sedan kom till en stängd dörr, skulle såklart Didar öppna den, och gissa om inte larmet gick. Det kom en vakt i svart kostym, och det tjöt i hela huset typ. Man var ju såklart tvungen att öppna dörrarna med ett kort, som bara vår guide hade, och henne och resten av gruppen hade vi ju tappat bort ;). Men det löste sig, och vi hamnade inte bakom lås och bom i alla fall. Jag vart jätteskraj ;)

Sen fick vi leka demokrati, lagförslag och sånt. Det var halvkul. Sen tillbaka till skolan, klockan var ett och jag var döhungrig. Vi åt, hade NO (triist) och Geografi (trist). Sen slutade vi i alla fall. Matilda skulle tydligen inte åka tolvan hem, men jag åkte med Adam. Vi snackade om skolan och läxor hela vägen.

Nu ska jag fortsätta skriva svenskauppsats, och sen sova. Är jättetrött somvanligt. Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0