Cypern, Fagersta

Hej allehopen, nu har jag kommit hem från underbaraste resan till cypern ! Jag är ju så duderbart dålig på att steka i solen, så jag har nästan inte lyckats bli brun alls (a) jag är iaf brunare än jag var när jag åkte *stolt*. Felix säger att jag är en bulle utan ägg... Haha, jag orkar inte riktigt skriva allt som hände men vi hade iaf kul åt olika repliker från filmen "Yrrol" och såklart åt Slimmis när han dansade BlueVillage-dansen xD Ni skulle ha sett honom hahaha, han var lugnt min favorit, av alla roliga människor där. Vi vann en tävling oxå, och fick stå på scen med show-gänget xD Sen fick vi åka Katamaran, det var kul och "trollkarlen" gav oss varsin ballong som Felix kunde relatera till något helt annat :P Jag bara ägde alla på fyrmansvist, men jag sög på plump ;) Viktor kastade vi i poolen med kläderna på och sina "stiekers" på nosen, mohahah.

Dessutom vann vi i tjejgänget alla tänkbara tävlingar, berodde delvis på att Sanna var domare. Hah, kort sagt utan att nämna fler saker kan jag säga att jag och matilda "eremitkräftan" hade jättekul och jag bara längtar tills vår nästa semester tillsammans!
På Arlanda blev jag upphämtad av Pappa och efter en jädra massa kramandes och hejdåandes körde vi iväg mot Fagersta, där vi skulle fira lite midsommar. Som traditionellt hade vi våran femkamp, och De La Famille Blix vann alla gånger xD Första femkampen vann farmor, andra vann (gissa vem) JAAAAG! Tahaaa, det trodde ni inte va ;) Och tredje vann puppe (kör på Viktoria-stil). Karin, Arne, Lena och Magnus fick se sig besegrade ;) Nu är jag änteligen hemma och får sova i min egen säng igen, och på onsdag ska vi ha storkalas för Gunra & Granma, Örjan kommer oxå!!

Nu är jag klar med att berätta om min semester, så jag kan berätta att jag har läst Sotarpojken igen för typ tionde gången. Det är helt klart en av mina favoritböcker, den är helt underbar! jag gillar det gämla sättet att förolämpa varandra. "Ack din fähund, din elendiga bov! O, en sådan gräslig kanalje" 
Dessutom älskar jag de Italienska namnen, såsom Giovanni, Faustino, Giorgio, Antonio, Angeletta, Rinaldo, Augusto, Enverino, Battista och Dante. Taha, men jag kanske är dum i huvudet men det är en jättebra bok, trots att den har en ganska seg början och är lång. Det passar trots allt mig väldigt bra (a). 
Det roliga är att min favoritkaraktär är en av "ondingarna", nämligen Katten (Faustino) :P Han blir faktiskt god i slutet, tji fick du ! 


Nog för idag, nu ska jag äta pizzabröd och njuta av att det är sommarlov! (har kollat klart på mina vännerfilmer, får be Puppe att köpa nästa säsong för jag klarar mig inte annars)

Kommentarer
Postat av: Sara

Allt om hur du kan fixa stilmall och blogg kan du hitta på designdinblogg.blogg.se . Jättebra sida som jag använt mig av.

2008-06-23 @ 16:39:05
URL: http://summery.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0